03-04-2025 03-04-2025
 (017) 277 39 02 spgwoznica@niebylec.edu.pl
dobrystart.pngepuap-1.png

0mOjj8P+DYSKyDg4ODg4ODg4ODg4ODw58AR2IdHB

#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie.

 

Informacje o projekcie

 

  1. Projekt Moje horyzontyrealizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
  2. Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 77 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 27 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026
  3. Grupami docelowymi w Projekcie są:
  4. GD1: uczniowie i uczennice Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 96 uczniów i uczennic,
  5. GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Szkole Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 28 nauczycielek i nauczycieli,
  6. GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
  7. GD4: Szkoła Podstawowa im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej - 8 – letnia szkoła podstawowa realizująca kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Niebylec.
  8. Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:

WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 27,

WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 77,

WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 28,

WP2. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 96,

WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,

WP4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem = 6,

WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 20,

WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 48

  1. Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
  2. Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: min. 5 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 50,

  • Słucham –czuję -współczuję

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: 5 klas; 5 klas x 10h/klasa

Rok szkolny 2025/2026:

  • Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: min. 5 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 50,

  • Słucham –czuję -współczuję

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VII

Założenia organizacyjne: 4 klasy; 4 klasy x 10h/klasa

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

  • Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Cyberbezpieczeństwo w szkole,
  2. Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
  3. Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie.

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.

  1. Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Szkole Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Indywidualne zajęcia logopedyczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 100h; 10 uczniów x śr.10h/ucznia

  • Trening umiejętności społecznych

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VI

Założenia organizacyjne: 130h; 10 uczniów x śr.13h/ucznia

 

Rok szkolny 2025/2026:

  • Indywidualne zajęcia logopedyczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 150h; 15 uczniów x śr.10h/ucznia

  • Trening umiejętności społecznych

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VI

Założenia organizacyjne: 130h; 10 uczniów x śr.13h/ucznia

 

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

  • Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
  2. Metody i techniki na rzecz uczniów z niepełnosprawnością fizyczną- dostosowanie przestrzeni, materiałów dydaktycznych oraz metod pracy dla uczniów z ograniczeniami
  3. Pedagogika wspierająca uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - jak efektywnie pracować z uczniami o różnych poziomach funkcjonowania intelektualnego,
  4. Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem- dla nauczycieli i uczniów, narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie
  5. Integracja ruchowa w nauczaniu- wykorzystanie ruchu i aktywności fizycznej w pracy z uczniami o różnych potrzebach

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min.14 osób/szkolenie A), B), C), D), E)

Założenia organizacyjne: 5 szkoleń: A), B), C), D), E) x 16h/szkolenie.

  • Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Alfabet logopedyczny- Sprawdzone metody wywoływania głosem- kurs

Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,

Założenia organizacyjne: 8h

  1. Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej

Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:

  • Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Szkolenia z zakresu wykorzystania najnowszych trendów z pedagogiki i psychologii w pracy nauczyciela - warsztaty z nowych metod nauczania, psychologii rozwojowej i edukacyjnej, warsztaty z radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie

Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.

  1. Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h),

Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą, min. 1 osoba/szkolenie

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.

  • Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli

Grupy docelowe: min. 15 nauczycieli/nauczycielek,

Założenia organizacyjne: 75h (średnio 5h/osoba)

rok szkolny 2024/2025: 15 osób /śr. 5 h /osoba

rok szkolny 2025/2026: 15 osób /śr. 5 h /osoba

  1. Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej do potrzeb rynku pracy

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Warsztaty z pracodawcami

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne:1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa

  • Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: min. 10 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 75,

Rok szkolny 2025/2026:

  • Warsztaty z pracodawcami

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne:1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa

  • Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII - VIII

Założenia organizacyjne: min. 10 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 75.

  1. Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA - rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Podróże po Zielonej Planecie

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,

  • Don’t worry BEE happy

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VI

Założenia organizacyjne: 1 grupa x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  • Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

Rok szkolny 2025/2026:

  • Podróże po Zielonej Planecie

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,

  • Don’t worry BEE happy

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VI

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  1. Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Zajęcia wyrównawcze z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 7 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z biologii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 7 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z przyrody

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 9 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026:

  • Zajęcia wyrównawcze z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 7 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z biologii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 7 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 8 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z przyrody

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 17 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  1. Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 9 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z biologii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 9 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Koło teatralno-filmowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 8 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Robotyka

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026:

  • Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 9 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Koło teatralno-filmowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 8 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Robotyka

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy IV

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.7 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  1. Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej w niezbędny sprzęt i pomoce i dydaktyczne

W ramach realizacji zadania planowany jest zakup następującego sprzętu komputerowego, sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania:

 

  1. Laptop -
  2. Urządzenie wielofunkcyjne - 2szt.
  3. Monitor interaktywny - 5szt.
  4. Stojak do monitora interaktywnego 65 i 75 - 5 szt.
  5. Odtwarzacze CD/DVD- 1 szt.
  6. Wizualizer – 1 szt..
  7. Kamera cyfrowa - 1 szt.
  8. Telewizor - 1 szt.
  9. Radioodtwarzacz/mikrowieża - 5 szt.
  10. Karta pamięci SD - 4 szt.
  11. Parki narodowe i inne formy ochrony - 1 szt.
  12. Układ oddechowy - 1 szt.
  13. Multimedialne pracownie - biologia - 1 szt.
  14. Multimedialne pracownie - fizyka - 1 szt.
  15. Multimedialne pracownie - chemia - 1 szt.
  16. Multimedialne pracownie - geografia - 1 szt.
  17. Multimedialne pracownie - matematyka - 1 szt.

Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:

  1. Model tułowia - 1 szt.
  2. Globus indukcyjny - 1 szt.
  3. Mikroskop DELTA 300 - 10 szt.
  4. Budowa i rozwój tasiemca uzbrojonego - 1 szt.
  5. Model oka ludzkiego w oczodole - 1 szt.
  6. Rozwój płodu ludzkiego - 1 szt.
  7. Model układu moczowego męskiego 3D, 4-częściowy - 1 szt. Kompas - 10 szt.
  8. Teleskop - 1 szt.
  9. Globus lewitujący - 1 szt.
  10. angielski - 3 szt.
  11. Globus szkolny - 1 szt.

 

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 685 682,55 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 582 830,16 zł

 

#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie.

 

Informacje o projekcie

 

  1. Projekt Moje horyzontyrealizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
  2. Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 77 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 27 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026
  3. Grupami docelowymi w Projekcie są:
  4. GD1: uczniowie i uczennice Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 96 uczniów i uczennic,
  5. GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Szkole Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 28 nauczycielek i nauczycieli,
  6. GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
  7. GD4: Szkoła Podstawowa im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej - 8 – letnia szkoła podstawowa realizująca kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Niebylec.
  8. Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:

WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 27,

WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 77,

WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 28,

WP2. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 96,

WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,

WP4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem = 6,

WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 20,

WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 48

  1. Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
  2. Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: min. 5 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 50,

  • Słucham –czuję -współczuję

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: 5 klas; 5 klas x 10h/klasa

Rok szkolny 2025/2026:

  • Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: min. 5 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 50,

  • Słucham –czuję -współczuję

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VII

Założenia organizacyjne: 4 klasy; 4 klasy x 10h/klasa

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

  • Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Cyberbezpieczeństwo w szkole,
  2. Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
  3. Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie.

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.

  1. Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Szkole Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Indywidualne zajęcia logopedyczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 100h; 10 uczniów x śr.10h/ucznia

  • Trening umiejętności społecznych

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VI

Założenia organizacyjne: 130h; 10 uczniów x śr.13h/ucznia

 

Rok szkolny 2025/2026:

  • Indywidualne zajęcia logopedyczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 150h; 15 uczniów x śr.10h/ucznia

  • Trening umiejętności społecznych

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VI

Założenia organizacyjne: 130h; 10 uczniów x śr.13h/ucznia

 

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

  • Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
  2. Metody i techniki na rzecz uczniów z niepełnosprawnością fizyczną- dostosowanie przestrzeni, materiałów dydaktycznych oraz metod pracy dla uczniów z ograniczeniami
  3. Pedagogika wspierająca uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - jak efektywnie pracować z uczniami o różnych poziomach funkcjonowania intelektualnego,
  4. Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem- dla nauczycieli i uczniów, narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie
  5. Integracja ruchowa w nauczaniu- wykorzystanie ruchu i aktywności fizycznej w pracy z uczniami o różnych potrzebach

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min.14 osób/szkolenie A), B), C), D), E)

Założenia organizacyjne: 5 szkoleń: A), B), C), D), E) x 16h/szkolenie.

  • Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Alfabet logopedyczny- Sprawdzone metody wywoływania głosem- kurs

Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,

Założenia organizacyjne: 8h

  1. Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej

Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:

  • Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Szkolenia z zakresu wykorzystania najnowszych trendów z pedagogiki i psychologii w pracy nauczyciela - warsztaty z nowych metod nauczania, psychologii rozwojowej i edukacyjnej, warsztaty z radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie

Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.

  1. Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h),

Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą, min. 1 osoba/szkolenie

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.

  • Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli

Grupy docelowe: min. 15 nauczycieli/nauczycielek,

Założenia organizacyjne: 75h (średnio 5h/osoba)

rok szkolny 2024/2025: 15 osób /śr. 5 h /osoba

rok szkolny 2025/2026: 15 osób /śr. 5 h /osoba

  1. Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej do potrzeb rynku pracy

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Warsztaty z pracodawcami

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne:1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa

  • Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: min. 10 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 75,

Rok szkolny 2025/2026:

  • Warsztaty z pracodawcami

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne:1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa

  • Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII - VIII

Założenia organizacyjne: min. 10 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 75.

  1. Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA - rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Podróże po Zielonej Planecie

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,

  • Don’t worry BEE happy

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VI

Założenia organizacyjne: 1 grupa x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  • Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

Rok szkolny 2025/2026:

  • Podróże po Zielonej Planecie

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,

  • Don’t worry BEE happy

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VI

Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  1. Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Zajęcia wyrównawcze z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 7 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z biologii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 7 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z przyrody

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 9 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026:

  • Zajęcia wyrównawcze z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 7 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z biologii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 7 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 8 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia wyrównawcze z przyrody

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 17 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  1. Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  • Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 9 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z biologii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 9 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Koło teatralno-filmowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 8 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Robotyka

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026:

  • Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 9 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Koło teatralno-filmowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 8 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  • Zajęcia rozwijające Robotyka

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy IV

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr.7 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  1. Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie Szkoły Podstawowej im. Juliana Przybosia w Gwoźnicy Górnej w niezbędny sprzęt i pomoce i dydaktyczne

W ramach realizacji zadania planowany jest zakup następującego sprzętu komputerowego, sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania:

 

  1. Laptop -
  2. Urządzenie wielofunkcyjne - 2szt.
  3. Monitor interaktywny - 5szt.
  4. Stojak do monitora interaktywnego 65 i 75 - 5 szt.
  5. Odtwarzacze CD/DVD- 1 szt.
  6. Wizualizer – 1 szt..
  7. Kamera cyfrowa - 1 szt.
  8. Telewizor - 1 szt.
  9. Radioodtwarzacz/mikrowieża - 5 szt.
  10. Karta pamięci SD - 4 szt.
  11. Parki narodowe i inne formy ochrony - 1 szt.
  12. Układ oddechowy - 1 szt.
  13. Multimedialne pracownie - biologia - 1 szt.
  14. Multimedialne pracownie - fizyka - 1 szt.
  15. Multimedialne pracownie - chemia - 1 szt.
  16. Multimedialne pracownie - geografia - 1 szt.
  17. Multimedialne pracownie - matematyka - 1 szt.

Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:

  1. Model tułowia - 1 szt.
  2. Globus indukcyjny - 1 szt.
  3. Mikroskop DELTA 300 - 10 szt.
  4. Budowa i rozwój tasiemca uzbrojonego - 1 szt.
  5. Model oka ludzkiego w oczodole - 1 szt.
  6. Rozwój płodu ludzkiego - 1 szt.
  7. Model układu moczowego męskiego 3D, 4-częściowy - 1 szt. Kompas - 10 szt.
  8. Teleskop - 1 szt.
  9. Globus lewitujący - 1 szt.
  10. angielski - 3 szt.
  11. Globus szkolny - 1 szt.

 

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 685 682,55 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 582 830,16 zł

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:

  • dostosowania zawartości stron internetowych witryny do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • zapamiętania ustawień Użytkownika dotyczących wyglądu i funkcjonalności stron witryny (np. język, kraj),

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Zapisano